«Η ΛΕΜΟΝΟΠΙΤΑ , Ο ΝΕΟΑΣΤΕΓΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ» -ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑΣ-

Eχω ένα Κρεβάτι . Ενα αρκετά μεγάλο καί άνετο -αναπαυτικό κρεβάτι ! Καί τό βράδι ,όταν κοιμάμε ,ή όταν ξαπλώνω καί «Οραματίζομαι» -βλέπω το «Ταβάνι» , καί Οχι τα Αστέρια ! Δυστυχώς ίσως !
( Αν καί πολλές φορές ,με αρκετή «Προσπάθεια καί Φαντασία» ,βλέπω καί «ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ» ! Αν Οχι Ολα ,τουλάχιστον ΚΑΠΟΙΑ – ΤΑ ΠΙΟ ΦΩΤΕΙΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ! ακόμη κι άν δέν Υπάρχουν «Εμ-φανώς» )

Εχω Ωραία , Ομορφα , Ακριβά Ισως κουστούμια .
Εχω μιά καλή ,Ομορφη Σύζυγο ,πού μέ αγαπάει .
Εχω το μεσημέρι ,καί τό Βράδι , ωραίο , νόστιμο , ζεστό Φαγητό !
Εχω μιά καλή , «Διασκεδαστική» ώρες-ώρες Δουλειά . Πού άν καί Κουραστική ,καί «Ψυχοφθό-ρα» ίσως , άν τήν κυνηγήσεις αρκετά , μπορεί να είναι αποδοτική .
Εχω τήν Υγεία μου ! Μιά αρκετά καλή Υγεία !

Εχω , ‘η νόμιζα πιό σωστά «μέχρι πρόσφατα» ,ότι «Τα Είχα Ολα» ! Η έστω «σχεδόν Ολα» . Η έστω αυτά πού σέ έναν Ολιγαρκή Ανθρωπο αρκούν !

ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ -ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ , 09-11-2014 , στίς 5.47 , το ΑΠΟΓΕΥΜΑ !

Τότε έφευγα από το Γραφείο , «Ευχαριστημένος» , «Ευτυχισμένος» θαρρείς ,γιατί
α) δούλεψα ένα ωραίο ,»Παραγωγικό» καί «Μεστό» 3 Ωρο ! και
β) γιατί στό Σπίτι , μέ περίμενε ένα «ζεστό Σπιτικό» , μέ «ζεστά» Ρούχα , «ζεστό» Φαγητό , «ζεστή» σύζυγο , Μπαλίτσα καί Τηλεόραση ! Αντε καί λίγο Διάβασμα !

ΩΣ ΤΙΣ 5.47 ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ! ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΕΡΑΣΕ !

ΕΚΕΙ , Μπροστά μου ! Μπροστά σέ ένα «Αδειο» Κλειστό Κομμωτήριο ,πού Εκλεισε -λόγω Κρί-σης , εκεί στό «Αδειο Πεζοδρόμιο» στή ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ! ΚΥΡΙΑΚΗ 09-11-2014 , ΣΤΙΣ 5,47 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ .
Μόλις είχε πάρει , γιά να «Σουρουπώσει» ! Αρχισε να «Σουρουπώνει» καί η Ζωή τού Διπλα-νού μας ! Ενός «Αλλου» . Ενός «Αγνώστου» πρίν λίγο Συνανθρώπου μας !

ΚΑΙ ΕΓΩ ? Εγώ ο «Μέχρι πρίν Λίγο» «Τακτοποιημένος» ,καί «Βολεμένος» θά έλεγες ?

ΕΚΕΙ , ΣΤΟ «Πεζοδρόμιο» τής ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ , είχα θαρρείς «Ραντεβού» Μέ ένα «Σόκ» ! Ενα Ξαφνικό «Σόκ» ! Τήν Ιδια τήν Εκπληξη – αλλά καί τήν Αμφιβολία !

Μιά «Αμφιβολία» ,πού θα έβαζε -άν Οχι ένα «Τέλος» -Σίγουρα ένα «Μεγάλο Ερωτηματικό» ,στήν Εώς Τώρα «Σιγουριά καί Ευφορία» τής Ζωής μου !!

Καί εκεί Ξαφνικά , Καθισμένος , «Κουρνιασμένος» -σέ Μιά «Γωνιά» Στό Κέντρο τής Θεσσαλο-νίκης , Μιά «Φιγούρα» ! Μιά «Ανθρώπινη Φιγούρα» , ένας Συνάνθρωπος μας ! Καθισμένος , ΕΚΕΙ – Στό Πεζοδρόμιο τής Δωδεκανήσου ! Παρέα μέ 1 Σλίπινγκ Μπάνγκ , 1 Μπουκαλάκι Νερά-κι , 2-3 Τσιγάρα , 1 Κρουασάν , 1 Μπολάκι Φασολάκια ( πιθανόν από τήν Εκκλησία ) , κάι Παρέα μέ τήν «Θλίψη καί τίς Σκέψεις του » !

ΓΥΡΩ ΣΤΑ 45 ! Στήν Ηλικία μου ! Αστεγος -αλλά «Καθαρός» , μέ «Καθαρά» Ρούχα , «Ξυρισμέ-νος» ! ΕΝΑΣ «ΝΕΟΣ» ΑΣΤΕΓΟΣ ! ΕΝΑΣ «ΝΕΟΑΣΤΕΓΟΣ» !

ΘΥΜΑ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΤΗΣ «Κρίσης» μας -καί τής «ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» – Πού άργησε να ρθεί -καί να «Χτυ-πήσει» τήν Πόρτα αυτού τού Ανθρώπου – τού Συνανθρώπου μας !

Μάλλον , δέν είχε τήν Αντοχή -ο Ανθρωπος αυτός – δέν είχε τήν «Υπομονή» , σκέφτηκα , να περιμένει , να «αντέξει» τήν «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ» , Αλλά πού Σίγουρα «Αργησε» , του-λάχιστον γι’αυτόν !!

Μάζεψε τήν «Αντοχή» του , τα «ΟΝΕΙΡΑ» ΤΟΥ – Πού μέχρι Χθές σέ κάποιο Ζεστό Σπίτι ή Δίπλα σέ μιά Γυναίκα -ή σέ παιδιά πιθανόν -«Δίπλα» θα «Στεγάζοταν» – ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΕ ΑΛΛΟ – «Μάζεψε» τίς Σκέψεις του , Την Υπομονή του , τα Ονειρα του , -τά όποια Ονειρα τού Απέμειναν – τίς ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ – Τα Οποια λίγα «Υπάρχοντα» τού Είχαν Απομείνει – ΚΑΙ ΤΑ ΑΜΠΑΛΑΡΙΣΕ ΟΛΑ ΜΑΖΙ ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΣΕ «ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΣΑΚΙΔΙΑΚΙ» !

Πόση «Ζωή» 45 ετών βίου -νά «Χωρέσει» Αραγε -σέ ένα «τόσο δά Μικρό Σακιδιάκι» ?

Μάζεψε ΟΛΑ ΑΥΤΑ – Τα έβαλε σέ ένα Σακιδιάκι – ΚΑΊ «ΒΓΗΚΕ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ» ! Εβγαλε τα Ονειρα του στόν Δρόμο . Καί συγκεκριμένα στό «ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ» ! Στό Πεζοδρόμιο τής Γειτονιάς μου ! Στό Κέντρο , στήν Καρδιά τής Θεσσαλονίκης ( ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ ) , ! Στήν Οδό ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ !

ΕΚΕΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ , ΚΥΡΙΑΚΗ 09-11-2014 , στίς 5.47 , Απόγευμα , Μόλις πού πήρε νά Σουρουπώνει στή Θεσσαλονίκη , Ενα Ωραίο , Γλυκό Σούρουπο , Αφού Δέν Μπόρεσε αυτός ο Ανθρωπος να Περιμένει άλλο «Τα Ονειρα του Να Συμβούν» καί ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΑΛΛΟ ΝΑ ΤΑ ΔΙΕΚ-ΔΙΚΗΣΕΙ» , Διεκδίκησε καί «Κατέλαβε» τό «Μόνο πού Σαν Λύση τού Απέμεινε» , 2-3 Τετραγω-νικά Μέτρα , σέ ένα Πεζοδρόμιο ,πού γιά λίγο (Ολόψυχα τού Εύχομαι) , θα είναι τό «Νέο» του – ας Πούμε- «Σπίτι του» .

Σε ένα «Αδειο» Πεζοδρόμιο , «εκεί» στό Κέντρο τής «Μεγάλης» μας Πόλης – στήν Οδό Δωδεκανήσου !

Πέρασα , καί θές από «Εκπληξη» , θές από «Αιφνιδιασμό» ( γιά να μέ «Δικαιολογήσω» καί Λίγο -καί να μήν «Αυτοοικτήρομαι» ,ίσως ) , τόν «Κοίταξα» ,καί Απλά ,κάι Ισως «κάπως Βιαστικά» Απλά «ΤΟΝ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑ» !

Τον Κοίταξα , καί Απλά χωρίς να κάνω κάποια «Κίνηση Ανθρωπιάς» ,άρχισα α) να τόν «Προσπερνάω» καί β) δυστυχώς -αλλά θά το πώ- «Τόν Κοιτούσα Σάν Αξιοθέατο» !! Συγνώμη ,αλλά έτσι και Εγινε !

Κάι «Μετά» – Ξαφνικά – Μόλις Αρχισα να «Τόν Προσπερνάω» – ΛΕΣ ΚΑΙ «ΜΙΛΗΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΥΨΕΙΣ ΜΟΥ» !!

ΑΥΤΟΣ ΕΙΧΕ -ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ- ( ΘΑ ΠΕΙΤΕ) – καί «αυτός» μού Μίλησε !

-» Ε, Φιλαράκι , μού είπε !
-«Μήπως έχεις ένα Τσιγάρο ? μού είπε

Οντως είχα . Κάπνιζα ήδη ένα . Κοίταξα στήν Δεξιά τσέπη τού Σακκακιού μου ,καί όντως είχα . Είχαν ξεμείνει 2-3 τσιγάρα στό πακέτο .
-Τού τά έδωσα .
-Δέν τού μίλησα . Τόν κοίταξα απλά . Τόν «Διερευνούσα» θα έλεγες !

Στό δεξί μου Χέρι ,εκτός από τήν τσάντα τού Γραφείου -πού είχα στόν Ωμο ,Είχα καί μιά Μικρή Σακκουλίτσα απτόν Γρηγόρη . Ηταν μιά φρέσκια ,»ανέγκιχτη» Λεμονόπιτα .

Ενοιωσα κάπως άβολα είναι η Αλήθεια , αλλά τόν Ρώτησα
-«Φιλαράκι , καί συγνώμη , αλλά τό μόνο φαγώσιμο πού έχω μαζί μου , είναι μιά Λεμονό-πιτα ! «τήν θέλεις» ?
«Σε ευχαριτώ πολύ Φίλε ,μού είπε ! «άστην γιά τό Βράδι ,γιά Επιδόρπιο !» μού είπε μέ κάποια Δόση Πικρού Χιούμορ .

-Τού τήν άφησα ,καί κίνησα γιά να Φύγω ! Ισως μέ κάπως πιό ελαφριές τύψεις από τήν «στάση» μου , στήν αναπάντεχη αυτή «συνάντηση» .
Με αργό καί κάπως πιό βαρύ καί «προβληματισμένο» θά έλεγες βήμα .
Σίγουρα «αιφνιδιασμένος» ,όπως ο καθένας μας πιστεύω , πιθανόν θά ήταν ,καί μέ κάπως «Χαλασμένη» καί κάπως «βαριά Διάθεση» ανάμεικτη μέ «κάποιο στίγμα Τύψεων» !
Ενοιωθα ,πώς ακόμη κι άν δέν έφταιγα Ατομικά -γιαυτόν τόν Συνάνθρωπο μας -ένοιωθα όσο και οι Υπόλοιποι -«Ως Κοινωνικό Σύνολο» , καί μέρος αυτού -ως Κομμάτι τής Κοινωνίας μας !
Περπάτησα 8-10 μέτρα ! Ενοιωσα όντως Τύψεις !
-«Ξαναγύρισα» ! Στήν δεξιά τσέπη τού Σακακιού μου , κουδουνίζαν -εκτός απτα Κλειδιά μου- καί κάποια Κέρματα . Τα είδα , τα ψιλομέτρησα , 3 , 3 μιση ευρώ . Ακριβώς γιά τσιγάρα σκέφτηκα . Γύρισα , τού τα έδωσα . Οχι κυρίως γιαυτόν ίσως -αλλά μάλλον περισ-σότερο γιά μένα . Γιά νά νοιώσω «καλύτερα» ,καί να «Παραμυθιάσω» γιά λίγο τίς Τύψεις μου .

Τελικά -καί σίγουρα ξαφνιασμένος , καί ίσως καί «απορρημένος» ,μ’αυτήν τήν ξαφνική Συνάντηση , μέ κάτι «απρόοπτο» , καί ένα «φυσιολογικό μέρος τών Τύψεων μας» , το Σκη-νικό έληξε !

Κινήθηκα ,κάθετα -πίο αποφασισμένος πλέον – τή Δωδεκανήσου , καί Αριστερά πρός τήν Τσι-μισκή , γιά τήν Στάση τού Λεωφορείου . Αρχισε μόλις να Βρέχει .
ΕΓΩ Πήγαινα , στήν «Ζεστή Ηρεμία» , τή Γαλήνη , καί τήν Ζεστασιά τού Σπιτιού μου ! Εκεί πού ο Καθένας μας νοιώθει μιά Σιγουριά καί Ασφάλεια . ΑΝΤΙΘΕΤΑ , μέ μένα καί τούς πε-ρισσότερους, σχεδόν Ολους από μάς , ΕΝΑΣ Συνάνθρωπος μας , ΣΗΜΕΡΑ Θα κοιμόταν ΕΞΩ , Σέ ένα αδειανό πεζοδρόμιο , μέ παρέα 2-3 τσιγάρα , ένα κρουασάν , ίσως καί μιά λεμονόπιτα ,καί ένα μπολάκι Φαγητό από τήν Εκκλησία , μέ «τσακισμένα» τα Ονειρα του καί τίς Ελπίδες του .

Μετά από 10-15 λεπτά .Νόμιζα μέχρι σήμερα ,ότι είχα ξεχάσει ,τό απρόοπτο ή γιά μένα ξαφνικό Περιστατικό .
ΕΠΕΙΔΗ , Τελικά μάλλον δέν ήταν έτσι ένοιωσα τήν ανάγκη νά γράψω καί να Μοιραστώ μαζί Σας ,αυτό το περιστατικό .

ΤΕΛΙΚΑ ΟΝΤΩΣ Τα «ΕΧΩ» ή τα «ΕΧΟΥΜΕ» Ολα ? Η ΑΠΛΑ «Νομίζουμε» ότι τα ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΑ ?

ΣΗΜΕΡΑ Πάντως , εκτός από 2-3 τσιγάρα , 1 Λεμονόπιτα ( έστω καί Φρέσκια ) ,καί 3 -3 μιση ευρώ , δέν είχα «ουσιαστικά τήν δύναμη» ( πέρα από μιά μικρή προσωρινή ,ελάχιστη ανακούφιση ) δέν μπόρεσα νά βοηθήσω ,περισσότερο καί πιό ουσιαστικά αυτόν τόν Συνάνθρω-πο μας !

Η «Τελευταία σκέψη» ,πού μού ήρθε πρίν βάλω τό «Κλειδί» στήν Εξώπορτα τού Σπιτιού μου ήταν
– Σήμερα «ΕΓΩ» θά κοιμάμαι στή ζεστασιά τού σπιτιού μου ,σέ ένα ωραίο ,ζεστό καί άνετο κρεβάτι . Θά έχω ζεστά Ρούχα . Ζεστό φαγητό . Μιά γλυκιά σύζυγο δίπλα μου

Και αυτός ?
Ενας συνάνθρωπος μας ?
Τι θά έχει απόψε το βράδι γιά «μαξιλάρι καί συντροφιά του» .
Θα κοιμηθεί καί θα «δεί» «απευθείας τα Αστέρια» !
Χωρίς να το θέλει , καί λογικά καί χωρίς να Φταίει !

-ΓΡΑΦΤΗΚΕ 12-11-2014
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

4 thoughts on “«Η ΛΕΜΟΝΟΠΙΤΑ , Ο ΝΕΟΑΣΤΕΓΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ» -ΘΑΝΑΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑΣ-

  1. Συγκλονιστική η αφήγηση σου…δίπλα μας κάθε μέρα το ίδιο στιγμιότυπο και νιώθω ένοχη που δεν μπορώ ουσιαστικά να βοηθήσω αλλά σίγουρα μια κουβέντα, ένα μικρό σνακ, κάτι που μου περισσεύει θα το δώσω. Το πρόβλημα όμως δεν λύνεται…

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Σοφία σέ ευχαριστώ πάρα πολύ -καί Ιδιαιτέρως ! καί γιά το Εύστοχο Σχόλιο Σου -Οντως ένοιωθα επί μέρες Ενοχή – γιά τό περιστατιτικό αυτό , καί ένοιωθα τήν εσωτερική ανάγκη να το κοινοποιήσω . Μακάρι 1 μέρα σύντομα -να μήν υπάρχει δίπλα μας , κάτι αντίστοιχο – κάποιος συνάνθρωπος μας να κοιμάται στό δρόμο . Οντως είναι Θλιβερό -γιά Ολους μας . Επίσης σε ενημερώνω , ότι παρακολουθώ Οσα Κείμενα σου , προλαβαίνω – καί Οντως τα περισσότερα σου μου αρέσουν . Είσαι πάντως -με τήν καλή έννοια πολυγραφότατη . Θεσσαλονίκη δραστηριοποιείσαι ?

      Αρέσει σε 1 άτομο

      1. Όχι Αθήνα αλλά έρχομαι Θεσσαλονίκη πολύ συχνά γιατί κάναμε το ταξίδι του μέλιτος με τον ανδρα μου και το μέρος αυτό μας φέρνει ωραίες αναμνήσεις. Έχω πολλούς συγγενείς εκεί. Καταγωγή από Έβρο βλέπεις…Είσαι τυχερός που μένεις σε μια τόσο όμορφη πόλη.Σου εύχομαι ότι καλύτερο. Πολύ ιδιαίτερο το μπλογκ σου. Σήμερα κατάφερα να ρίξω μια πιο προσεκτική ματιά. Σε ευχαριστώ που εκτιμάς την δουλειά μου. Τα ποιήματα μου κυρίως αφορούν την Αγία Γη και τα Ιεροσόλυμα. Έχω πάθος με τα πανάγια προσκυνήματα…

        Αρέσει σε 1 άτομο

  2. «Καταγωγή από Εβρο Βλέπεις !! Ωραίο . Η καταγωγή μου είναι από Εβρο . Πύθειο . Η γιαγιά Μάρω -καί ο Παππούς Θανάσης . Εκτιμώ πού σού αρέσει η Θεσσαλονίκη . Οταν θα είσαι με τόν Σύζυγο εδώ – θα μπορούσαμε Οικογενειακώς να πάμε γιά Φαγητό . Επίσης όντως είδα ότι έχεις 1 λατρεία ,με τήν Αγιά Γή καί τα Ιεροσόλυμα . Θετικό . έχω κάποιο σχετικό κείμενο με τόν Πατέρα / Παππούλη καί πλέον Οσιο Παίσιο . Είχα 1 τάμα να πάω στό Ορος -πήγα . καί 1 δεύτερο -με τή σύζυγο να πάμε στα Ιεροσόλυμα -καί τόν Πανάγιο Τάφο κ τόν Ιορδάνη . Ελπίζω να τα καταφέρουμε . Χάρηκα πού τα είπαμε . κ 1 εξομολόγηση ( επειδή τα Αγγλικά μου είναι σάν Τού Τσίπρα !! στά Αγγλικά κείμενα κάπως ζορίζομαι -είναι αλήθεια . Σού εύχομαι να Συνεχίσεις μέ τήν Χάρη τής Εμπνευσης . Φιλικά Θανάσης ( το e-mail μου είναι thanasis.gagas@yahoo.gr ) . Ομορφο Βράδυ εύχομαι

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

